تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/12/24 - 17:34
کد خبر: 427289

در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی مطرح شد:

متفکرآزاد: شفافیت حتما در مجلس اجرا می‌شود/ خضریان: جنبش دانشجویی به جریان‌های لیبرال نزدیک نشوند

متفکرآزاد: شفافیت حتما در مجلس اجرا می‌شود/ خضریان: جنبش دانشجویی به جریان‌های لیبرال نزدیک نشوند

همچنین وی بیان کرد: تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی به معنای مجوز ورود به این مسئله است و به معنای تصویب تمام ماده‌های این طرح نیست. دانشجویان نباید نسبت به تصویب طرح صیانت از فضای مجازی پا پس بکشند و به جریان‌های لیبرال و سرمایه داری نزدیک شوند.

به گزارش خبرنگار اعزامی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیستمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر در مشهد مقدس باحضور اعضای دفاتر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور با شعار "تحول دانشجو تحول جامعه، حکمرانی عالمانه و عادلانه" درحال برگزاری است.

در این اردوی آموزشی تشکیلاتی جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور، علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس، روح الله متفکرآزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس و علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود برگزار شد. در این برنامه ابتدا دانشجویان پرسش ها و مسائل خود را درخصوص مسائل مختلف مطرح کرده  سپس نمایندگان یکی یکی به پاسخ آن ها پرداختند.

نیکزاد: پیشنهاد حذف ارز ترجیحی توسط دولت مطرح شد

سپس پس از دانشجویان نوبت به پاسخگویی نمایندگان مجلس رسید. علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بیستمین اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون نقد یکی از دانشجویان درخصوص تصویب بودجه ۱۴۰۱ گفت: بودجه امسال با ضرورت بسته شده است و در مجلس شورای اسلامی سعی شده که بودجه را در موعد مقرر به شورای نگهبان تحویل دهیم.

نیکزاد با اشاره به حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۱ پیشنهاد حذف ارز ترجیحی توسط دولت مطرح شده است. ارز ترجیحی باید حذف شود؛ چون به ضرر کشور است و باعث رانت و فساد می‌شود.

علی نیکزاد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در رابطه با نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت هر گونه هدیه برای نمایندگان مجلس غیر قانونی است؛ همچنین با متخلفین برخورد می‌شود و نمایندگان مجلس حق توصیه نامه نوشتن برای هیچ یک از اعضای خانواده خود را ندارند.

علی نیک زاد در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: اگر مسکن سازی فعال شود، جان تازه ای به صنایع مرتبط با مسکن خواهد داد. برای جهش تولید مسکن باید بسیجی از دولت، استانداری ها، شهرداری ها و تمام امکانات تشکیل شود.

خضریان: جنبش دانشجویی به جریان‌های لیبرال نزدیک نشوند

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس  در اردو جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پاسخ به سوالات دانشجویان در رابطه با خدمت سربازی گفت: حذف خدمت سربازی به تنهایی جزء اختیارات مجلس نیست و ستاد نیروهای مسلح کشور هم جزو ارگان‌های صاحب اختیار است.

خضریان افزود: برای خدمت سربازی، چندین تصحیح قانونی نیاز است. یکی از آن‌ها در مجلس به تصویب رسیده است و  در مجلس حقوق سه ونیم میلیون تومان، برای سربازان مجرد و پنج میلیون تومان برای سربازان متاهل تصویب شده است.

علی خضریان

خضریان، در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی خاطر نشان کرد: امروزه فضای مجازی جزء جدایی ناپذیر زندگی همه مردم است و این نیازمند قانون گذاری از طرف مجلس است.

خضریان با اشاره به عملکرد جنبش‌های دانشجویی اظهار کرد: قانون گذاری در زمینه فضای مجازی، مطالبه رهبر از مجلس شورای اسلامی است و باید اجرا شود، حمایت از این قانون، نیازمند حمایت جنبش‌های دانشجویی است.

همچنین وی بیان کرد: تصویب کلیات طرح صیانت از فضای مجازی به معنای مجوز ورود به این مسئله است و به معنای تصویب تمام ماده‌های این طرح نیست. دانشجویان نباید نسبت به تصویب طرح صیانت از فضای مجازی پا پس بکشند و به جریان‌های لیبرال و سرمایه داری نزدیک شوند.

متفکرآزاد: شفافیت حتما در مجلس اجرا می‌شود

روح الله متفکرآزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به دانشجویان گفت: این مجلس هنوز انقلابی است و سهولت دریافت مجوز‌های کسب وکار، مصوبه برای شفافیت حقوق نمایندگان مجلس، پرداخت یک سوم بدهی دولت به تامین اجتماعی و افزایش نظارت‌ها، از اقدامات همین مجلس است.

روح الله متفکرآزاد، نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات دانشجویان پیرامون عملکرد مجلس یازدهم گفت: امروزه فضای کشور و رسانه‌ها به جای بررسی عملکرد مجلس بیشتر به دنبال حاشیه سازی برای مجلس هستند.

روح الله متفکر آزاد

وی در رابطه با معیار‌های بررسی عملکرد مجلس، افزود: حوزه‌ی تقیین، نظارت و سبک زندگی نمایندگان مجلس شورای اسلامی معیاری است که می‌توان به انقلابی یا غیر انقلابی بودن این مجلس رای داد.

روح الله متفکرآزاد، ضمن اشاره به تفاوت دیدگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شفافیت، گفت: نمایندگان مجلس در شفافیت، صاحب دیدگاه‌های مختلفی هستند. ما به عنوان نمایندگانی که به شفافیت اعتقاد داریم همچنان پای شفافیت ارا هستیم و سعی می‌کنیم مخالفان این طرح را قانع کنیم.

متفکرآزاد نیز در پایان درخصوص طرح شفافیت برای خاطر جمع کردن دانشجویان از اجرای قطعی شفافیت در مجلس خبر داد وی در این رابطه گفت: طرح شفافیت چه رای بیاورد و چه برای بار دوم رای نیاورد نمایندگان زیادی امضا کردند این طرح حتی اگر در مجلس رای نیاورد رای ما بصورت کاملا داوطلبانه در سایتی که اعلام خواهد شد بصورت کاملا شفاف اعلام شود.

نمایندگان شام را مهمان دانشجویان بودند

در پایان برنامه نیز نمایندگان در یک فضای صمیمی با دانشجویان قرار گرفته و با حضو در جمع دانشجویان هم شام را با دانشجویان صرف کردند هم پاسخگوی ادامه سوالات دانشجویان در فضایی صمیمی شدند.

در ادامه تصاویری از حضور نمایندگان در جمع دانشجویان را می بینید:

    

در ادامه فیلم صحبت های دانشجویان در حضور نمایندگان مجلس و انتقادات آنان را از مجلس می بینید:


یکی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ابتدا در انتقادی صریح از نمایندگان مجلس عدم پاسخ برخی نمایندگان در طرح های مختلف و درخصوص طرح نظارت بر رفتار نمایندگان سخن گفت.
download

در ادامه نوبت به دانشجوی بعدی رسید که انتقادات خود را درحضور نمایندگان مطرح کند. وی در صحبت هایی از روند تصویب بودجه ها در مجلس انتقاد کرده و درخصوص حذف ارز ترجیحی انتقاد کرد.
download

در ادامه دانشجوی بعدی ضمن انتقاد از عدم تصویب طرح شفافیت در مجلس به فروش اوراق و دارایی های دولت در بورس انتقاد کرد و گفت: راه حل جبران کسری بودجه چوب حراج به دارایی های بودجه نیست.
download

در ادامه دانشجویی نیز در انتقاداتی تند از روند تصویب طرح شفافیت از نمایندگان مطالبه کرد و گفت: شفافیت یک طرح، شعار یا مسئله ای عادی نست بلکه شاخص اصلی ما برای سنجش صداقت شماست.
download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top